wtorek, 11 marca 2014

07. W życiu trzeba mieć swoje zasady!

Myślałam kiedyś o tym jacy ludzie mnie otaczają…
Doszłam do wniosku, że wokół mam naprawdę wiele wartościowych osób.
Uważam, że każdy szanujący się człowiek powinien wiedzieć:
- co powinien i czego nie powinien
- co wypada i czego nie wypada
- czy kocha czy też nie
- czego chce
- do czego dąży
- czego oczekuje od innych i od życia
Jeśli chodzi o mnie to któregoś dnia postanowiłam wypisać na kartce swoje postanowienia… a raczej – zasady. Oto one:
1.       Nie znam - nie oceniam
2.       Kocham – nie ranię
3.       Idę do przodu – nie zbaczam z drogi
4.       Nie wracam do przeszłości
5.       Przyjaźń i miłość – forever
6.       Nie dam się zniszczyć i zepchnąć w cień
7.       Zawsze będę sobą
8.       Nie dążę do ideału choć staram się z każdym dniem być lepsza
9.       „Szanować” a „kochać” to dwie różne rzeczy
10.   Mam swoje życie – nie wtrącam się w inne

Krótkie wyjaśnienie:
Ad.1 – Jeżeli kogoś nie znamy to nie mamy pojęcia co ten ktoś w życiu przeżył dlatego nie powinniśmy go krytykować za to kim jest i jaki jest.
Ad.2 Jeśli się kogoś kocha nigdy ale to nigdy nie skaże się go na cierpienie.
Ad.3 W życiu trzeba dzielnie brnąć do przodu… z każdym dniem robić krok naprzód.
Ad.4 Dla własnego spokoju powinno się zapomnieć o tym co było kiedyś, zapomnieć o przeszłości i dać szansę przyszłości.
Ad.5 Co do przyjaźni i miłości… Moje zdanie jest takie: Jeżeli jest się prawdziwym przyjacielem teraz to będzie się nim już zawsze.
Ad.6 Nie można pozwalać innym znacząco i w zły sposób wpływać na swoje życie, ma się je tylko jedno i trzeba je wykorzystać „po swojemu”
Ad.7 Pod żadnym pozorem! nie wolno udawać kogoś kim się tak naprawdę nie jest; prawdziwych przyjaciół spotkamy tylko wtedy kiedy będziemy w 100% sobą
Ad.8 Trzeba uwierzyć w to, że nie ma ideałów. Można starać się być lepszym każdego dnia. Można mieć postanowienia ale trzeba im pomóc ciężką pracą, a wtedy powstaną efekty
Ad.9 Szanować według mnie znaczy tolerować czyjąś osobę, jej zdanie, ubiór, religię, obyczaje, kulturę itd. Zaś kochać znaczy nie tylko szanować ale też to lubić.
Ad.10 Nie watro „wtryniać” się w życie kogoś innego. Oczywiście jeżeli jest to przyjaciel, przyjaciółka, brat, siostra, kuzyn, kuzynka – wtedy można. Jeśli np. nasz znajomy ma jakiś problem zawsze możemy zaoferować swoją pomoc ;) Musimy jednak pamiętać, że jak ktoś nawet taki którego nie lubimy… powie nam coś z sekrecie powinniśmy zachować to tylko dla siebie.
Każdy z Nas idzie inną drogą… jedni idą kamienistą, drudzy asfaltową, inni z górki, reszta pod górkę. Możemy jednak dokonywać wielu wyborów, więc od tego jaka będzie nasza droga zależy co sami wybierzemy.