czwartek, 31 sierpnia 2017

179. Tarta z malinami

Witam Was wszystkich. Nie, ten tytuł to nie żart. To już 5 urodziny bloga <3 wiem, że obchodzimy dziś również dzień blogera hehe, przy zakładaniu bloga nie miałam o tym pojęcia. Do tej pory pisałam głównie swoje przemyślenia, recenzje kosmetyków i wrzucałam zdjęcia stylówek.
 Dziś otwieram nowy dział. Moim nowym hobby stało się pieczenie. W sumie od niedawna. Kuchnia w całości, w idealnym stanie, nikt od mojego pieczenia nie umarł. Hehe to znak, że wszystko jest dobrze.
-------------------------------------------------------------------------------
TARTA Z MALINAMI

Składniki:
300g mąki
150 margaryny (palma,kasia)
1/2 szklanki cukru
jajko
łyżka gęstej śmietany 18%
budyń
owoce (maliny, borówki, śliwki)


  Potrzebna będzie stolnica do ugniatania ciasta. Wysypujemy na środek mąkę i cukier, w środeczku robimy dziurkę i wbijamy jajko. Dodajemy margarynę i śmietanę. Margarynę najlepiej jest pokroić. Zagniatamy wszystko aby powstało elastyczne ciasto.




Kiedy ciasto jest już gotowe bierzemy wałek i robimy z niego formę na kształt brytfanki. Użyłam do tego typowej blaszki na tartę. Wysmarowaną olejem bądź margaryną brytfankę położyłam do góry nogami na cieście i przycisnęłam. Po odwróceniu ciasto jest wycięte i położone na blaszce (czasem trzeba mu trochę pomóc). Resztę ciasta można wykorzystać na babeczki/mini tarty ;-) 
Odstawiamy do lodówki na 30min.





W tym czasie przygotowujemy budyń. Polecam ze śmietankowym, waniliowym. Tym razem jednak wzięłam wiśniowy i bardzo ładnie wyglądał :)



Wyciągamy tartę z lodówki po 30 minutach i wlewamy na nią ciepły budyń. Następnie układamy owoce, w dowolny sposób.




Pieczemy w 180 stopniach około 40 minut. Po ostudzeniu można posypać cukrem pudrem. 
Bon appetit ! <3